Design for Industry: van ‘nice-to-have’ naar ‘must-have’

Bij consumentenproducten zoals auto’s en telefoons is design niet meer weg te denken. Design wordt vaak geassocieerd met innovatie en zorgt voor onderscheidend vermogen. In de industrie neemt het belang van design ook toe. Onderzoek toont aan dat design bijdraagt aan betere verkoopcijfers. Dan gaat het bijvoorbeeld om “user experience design”. Maar een goed design straalt daarnaast kwaliteit uit, zowel richting klant, als richting klanten van de klant. Het design van een machine of industrieel product bepaalt wat een bedrijf of merk wil uitstralen: krachtig, robuust, hygiënisch, betrouwbaar, etc.

Stevens ID

ID Partners heeft een whitepaper gepubliceerd waar aanpak en voordelen van Design for disciplines binnen een bedrijf bekijken het gewenste imago, gebruikersgemak, vergelijking met de uitstraling van concurrentie en trends in de industrie met elkaar. Met deze aanpak won een klant van ID Partners recent de IF design awards 2017. De whitepaper is te downloaden op de website van ID Partners.

www.idpartners.nl/downloads